Lusten är här igen

I natt drömde jag om en karaktär som jag inte tänkt på under det senaste halvåret. Det var en karaktär jag skapade som en bifigur i en roman. Det är också en av de texter som försvann när min dator havererade. Vips, så var han borta.

I natt dök hans namn upp igen och under förmiddagen har fragment av minnen av karaktären sakta men säkert börja komma tillbaka. Som ett kärt återseende.

Nu sitter jag och skriver. Den skrivlust som varit som bortblåst under hela vintern är tillbaka igen. Jag har visserligen tvingat mig att skriva men det är något helt annat när man känner lust och längtan. Det flyter.

Det här lovar gott för framtiden.

 

2 thoughts on “Lusten är här igen

Kommentera

