Skeppsholmen och kastellholmen

Stockholm har så många fantastiska promenadstråk och det finns alltid mer att upptäcka. Det är bara att ta vara på chansen och en solig, vårlig förmiddag är perfekt för en njutbar promenad.

Klev av tåget vid Centralen och gick via Rosenbad, UD, Operan, Grand Hotel och bron över till Skeppsholmen. Gick längs vattnet och njöt av vårsolen, den skira grönskan och det kulturhistoriska miljön. Utsikt över Gamla Stan och Söder och trots att man är mitt inne i huvudstaden så är det fridfullt på något sätt. Gick över till Kastellholmen där jag faktiskt aldrig varit tidigare. Det går att promenera längs vattnet, dock inte runt hela ön vilket är lite trist. Över till Skeppholmen igen och fortsatte rundan. Imponerad över hur många båtar som finns där. När hela holmen var rundad så gick jag in på andra varvet för att få en kaffe latte med utsikt över Af Chapman, Gamla Stan och Kungliga slottet.

Rundan runt Skeppsholmen och Kastellholmen är fantastiskt, dock inte så lång så man får förlänga med promenaden till och från. Det är ju å andra sidan inget problem. Stockholm är så vackert om våren.

5 thoughts on “Skeppsholmen och kastellholmen

    • Tack! Hoppas att din helg varit fin.
      Ofta går man sina vanliga stråk och jag behöver påminna mig om att hitta mer av det vackra som finns.

    • Det finns så många möjligheter. Vill gärna bli bättre på att nyttja dem. Visst, det tar lite mer tid men det kan det vara värt.

  1. Den här rundan kunde jag följa dig, alltså hur du gick. Börjar känna till en i de centralaste delarna.
    Jag ser fram emot att snart återvända och att få uppleva Stockholm under våren. Kommer att ta vara på de lediga dagarna, hoppas på vackert väder. Om det är kallt eller regnigt får jag jag fortsätta med olika museum och annat av intresse.

Kommentera

