Att få läsa en roman

Att läsa romaner är ett av mina stora intressen. Tyvärr har jag inte unnat mig lugna lässtunder tillräckligt ofta på sistone. Igår fick jag en stund, som jag somnade ifrån. Gjorde ett nytt försök idag.

Först gick det bra. Låg på soffan, njöt av bok och snacks. Men så kom tröttheten över mig igen och jag somnade. När jag vaknade hade sömnen rett ut en hel del problem för mig. Alla var skolrelaterade. Nu vet jag precis hur jag ska gå vidare och slutföra en analys.

Sömnen är verkligen kraftfull. Läsa romaner får jag göra någon annan dag.

8 thoughts on “Att få läsa en roman

  1. ”Att sova på saken” är ett uttryck som jag tror stämmer bra. Jag läser såpass bra böcker nu att jag håller mig vaken för det mesta. I livet som pensionär ingår dock lyxen att sova middag

Kommentera

