Mer om livet som student

Faktiskt lite förvånad själv när jag satt vid datorn redan kl 07.00 i morse och skrev på en analys. Tyckte det var trist och tråkigt, eller så är det var jag intalade mig. För helt plötsligt var klockan 12.20 och det enda avbrottet var då jag klev ut pyjamas och in i duschen. Tänker att så tråkigt kan det inte vara när jag blir så uppslukad att jag till och med missar förmiddagskaffet.

Att jobba så effektivt innebär att mycket blir gjort. Efter lunch bestående av rårörda lingon med blodpudding fortsatte jag men några småärenden. Planerade för andra uppgifter. mejlade lärare och la upp strategier för resten av terminen.

Den dagliga turen till sopåtervinningsrummet blev också genomförd och kl 15.00 tyckte jag att dagen var klar. Jag la mig på soffan för att läsa en bok. Blev avbruten av flera samtal men det var bara trevlig. Och… något hände och jag vaknade vid 18-tiden.

Bra jobbat som tydligen slutade i total kollaps! Nåväl under kvällen har jag varvat pluggande med ”Let´s Dance”. Ganska behagligt även om jag skräms av att jag fortfarande blir alldeles lycklig av att se Herreys.

Trevlig helg!

7 thoughts on “Mer om livet som student

  1. Det slår mig ofta när jag läser hos dig att ditt liv verkar rätt så harmoniskt och att du verkligen äger din tid och ditt liv. Jag kan avundas det lite ibland även fast det är onödigt då jag gjort andra val. Det låter iaf väldigt skönt.

    • Men det är ju det som är det viktiga – att man själv väljer det liv man vill leva och att man är beredd att göra nya val. Mina val har knappast varit lätta, inte heller gratis, men jag tycker att det varit värt allt slit.

  2. Härligt när man blir så uppslukad av en arbetsuppgift men det tar också på krafterna så en siesta var nog behövlig!

    Trevlig lördag 😀

    • Jag tror att det finns något klokt i de som förr i tiden låg en stund på kökssoffan mitt på dagen. Och de länder som har siesta. Tror att vi glömt/rationalisera bort något vi egentligen behöver.

Kommentera

