Kungliga slottet

Idag fick jag vara med om en alldeles unik visning kungliga slottet i Stockholm. Jag är helt euforisk. Det var enastående bra.

Vi började ganska långt ner i slottet för att se på el- och värmesystem. För mig som energi-nörd är ju det väldigt intressant hur de kan hålla en så hög nivå med alla speciella förutsättningar. Det visade sig även att slottet varit tidig i teknikutvecklingen, historiskt sett.

Den här dagen fick vi även se Festvåning, åtminstone delar av den. Allt var tyvärr inte öppet. Vi hade en fantastisk guide, så kul och otroligt inspirerande. Han bjöd på sig själv och svarade glatt på alla våra frågor.

Det blev en väldigt glad och intressant eftermiddag. Och nu vill jag gärna ser mer av slottet och alla deras museer. Tur att jag bor i regionen.

2 thoughts on “Kungliga slottet

  1. Ping: Ännu en innehållsrik dag | På Gång

Kommentera

