Ännu en innehållsrik dag

Ännu en tidig start på dagen. Denna dag för att förbereda en webbaserad workshop, en obligatorisk skoluppgift. Jag tycker att dessa möten är ganska svåra men det gick bra även idag. Det var någon form av handledning och jag såg till att få svar på våra frågor. Min studiegrupp förlitar sig lite på att jag ställer frågor och har koll. Det mest intressanta är att läraren inte hade alla svaren och att en del var helt felaktiga. Men som elev är jag i underläge och kan inte ifrågasätta. Bara att acceptera båda fakta och tokigheter.

Nästa punkt på dagsagendan var att åka in till stan för att äta lunch med två väninnor. Jag är väldigt glad för vår vänskap, att vi kan träffas och bry oss om varandra. Det betyder mycket. Och mat är gott, det är ju inte så att jag få lagad mat varje dag.

Besök på Kungliga slottet överträffade alla förväntningar och sedan blev den en rask promenad mot Söder. En förening där jag sitter i styrelsen hade årsstämma och därefter konstituerande styrelsemöte. Det har varit lite struligt i alla förberedelser och arbetet med årsredovisning men mötet gick bra vilket är skönt.

Under det efterföljande minglet hade jag ett mycket givande samtal med en man som har mycket lång erfarenhet i finansvärlden. En klok man och det var intressant hur vi kunde vrida och vända på frågeställningar, ifrågasätta sanningar och se framåt. Vi pratade länge och tiden rann iväg. Åh, vilket stimulerande samtal.

 

6 thoughts on “Ännu en innehållsrik dag

    • När man verkligen samtalar, man lyssnar till varandra, och har inte har så mycket värderingar är jättehärligt. Det är så vanligt att samtal snarare innebär att någon försöker övertyga mig om något.

    • Det går med vissa lärare. Andra lärare kan man lirka med. Men vissa dagar har de taggarna utåt. Troligen jobbar de med alldeles för hög stress och alldeles för mycket administration.

Kommentera

