Fulltecknad dag

Måndagen blev så där fylld av olika saker som jag inte riktigt räknat med. Intressant hur det blir så.

Satt på ett kontor inne i stan och pluggade mitt vanliga plugg, denna dag om hållbarhet. Hade kontakt med min studiegrupp och insåg att jag behövde rycka in och vips så var förmiddagen borta. Fick slänga i mig lunchen inför eftermiddagens andra utbildningen.

En kortkurs i att presentera sig själv stod på mitt program. Att presentera sig själv på tre minuter är inte lätt. Men att träna gör det lättare. För mig var det lätt att hitta en röd tråd, däremot supersvårt att hålla tiden.

Kvällen fortsatte med ännu mer grupparbete, varefter jag behövde läsa 14 grupparbeten om hållbarhet, fem amerikanska artiklar och några kapitel i studieboken. Idag har vi någon form av workshop. Jag vet inte vad som förväntas av mig, vad vi ska ta upp eller hur det ska gå till (jo, alla deltar på distans, vi loggar in på en sida och diskuterar). Personligen föredrar jag skrivövningar och mer konkreta inlämningsuppgifter, men vi får väl se vad detta leder till.

En vanlig studiedag som ser helt annorlunda ut. Så är mitt liv.

Kommentera

