Älskade vardag

Visst är det härligt med helg men jag har kommit att uppskatta vardagen minst lika mycket. Det kändes så tydligt idag då jag gick upp tidigt, satte mig vid datorn och plugga flitigt hela förmiddagen. Under eftermiddagen gick jag till simhallen och på vägen hem passade jag på att handla. Allt alldeles vardagligt. Och nu klockan 17.00 gör jag i ordningen en riktigt god kopp kaffe som jag njuter av. Jag dricker inte kaffe efter kl 18.00 (min egen regel) och att dricka ”fem-kaffe” är en vardaglig vana som jag älskar.

Vardagen känns som den tid då jag lever. Jag älskar att leva.

8 thoughts on “Älskade vardag

  1. Det känns som om du äger ditt liv, då blir livet lätt att älska. Det är inte alla som kommer så långt. Grattis och fortsätt älska livet.

    • Jo, så är det. All skit som hänt har medfört att jag värnar det livet jag vill leva och struntar i vad andra tycker om det. Visst, jag har fantastiska möjligheter men det viktigaste är nog att jag vågar ta vara på dem.

Kommentera

