Så mycket man inte förstår

Det blev en effektiv onsdag där jag fyllde dagen med aktiviteter och uppgifter. Min tidseffektivet fick ett slut då jag skulle ta tåget hem och trafiken var inställd pga incident. Det är lite knepigt med alternative resvägar. De finns, men det brukar vara trångt i rusningstrafik. Så när jag gick i regnet och letade buss, såg jag ett café och gick in och satte mig. Datorn var ju med då det vara bara att fortsätta att vara effektiv i trevlig miljö och med en god latte. Ännu ett bra beslut, visade det sig.

Incidenten var påkörning av person, hemma vid min station. Tacksam att slippa se. Vore ännu gladare om jag slapp ta del av andra människors gnäll över incidenten. För mig är den bara tragisk, kanske en medveten handling av någon som mått dåligt, kanske olycka då det förekommer att många genar över spåren vid min station. Tarvliga kommentarer gör ingen nytta, bara skada.

När jag kom hem (via en lång och fin bussresa) höll räddningspersonal på att avsluta sitt arbete vid stationen och trafiken kom igång igen. Nu räcker det med olyckor och död.

4 thoughts on “Så mycket man inte förstår

  1. Många ser bara utifrån deras eget perspektiv. Minns människors ilska på den tiden jag körde tunnelbana. När det var person under tåg ”men jag ska ju till läkaren och har en tid att passa” men jag är tacksam över att jag faktiskt var med och utarbetade grindarna vid plattformsändorna, dom har minskat antalet människor på spår.
    Skönt att du hittade ett bra sätt att använda tiden på.

  2. Ja det är förskräckligt med tarvliga kommentarer och annat kring såna här tragedier. För det är ju tragedier för alla inblandade – från den som kliver framför tåget till den som kör tåget.

    • Ibland tänker jag – att jag inte ska bry mig. Andra dagar tänker jag att jag måste bry mig för att det ska bli någon förändring. Så vissa dagar kan jag inte låt bli att kommentera och ge återkoppling till de som är tarvliga.

      • Jag har slutat publicera de elaka kommentarerna. När jag startade den här nya bloggen skrev jag regler som gäller för alla som kommenterar. Följs inte reglerna blockas kommentarsskribenten efter upprepade brott mot reglerna och tillsägelser. Känns skittrist, men jag orkar inte med dem som bara vill vara elaka eller hävda sin rätt, tror de, att skriva vad som helst på MIN blogg. Här är det nämligen jag som bestämmer. Sen att jag har blivit uthängd och förtalad på andras bloggar, av bl a folk som kommenterar hos dig förresten, får stå för dem. Jag har talat med personer på säkerhetsavdelningen på mitt jobb och de är informerade samt står bakom mig. Det känns tryggt.

Kommentera

