Chock

Lite chockad med anledning av nyheterna och händelsen i Stockholm.

Har varit inne i stan idag. Åt en sen lunch på Kulturhuset med utsikt över Sergeltorg. Genade genom Åhlens på vägen hem. Tog tåget hem och väl hemma möttes jag av nyheterna om möjligt terrordåd.

15 minuter. Stod på en plats som 15 minuter senare var en dödsscen. Jag är så otroligt tacksam för dessa 15 minuter. Nu tänker jag sitta hemma resten av kvällen.

Men sedan kommer jag gå ut igen. Ingen människa har rätt att göra mig rädd. Ingen människa har rätt att skrämma bort mig från min stad.

8 thoughts on “Chock

Kommentera

