Är jag för snäll?

Numera sitter jag ofta, i pyjamas, och pluggar morgon och förmiddag. Jag tar en paus mitt på dagen och fortsätter under kvällen. Men inte alla dagar i veckan. Ibland får jag sovmorgon och ibland är jag helt fri. Min frihet är viktig för mig och jag värnar den, samtidigt vill jag vara flexibel.

Härom dagen hörde en kollega av sig. Hon behöver träffas för att jag ska signera några papper. Jag svarade att jag är flexibel och kan träffas där det passar henne under fredagen. Det visade sig att det passar henne kl 08.20.

Hmpf. Jag ska alltså kliva upp tidigt på min sovmorgon, äka in till city för att skriva på signera ett dokument kl 08.20. Vad gör jag sen? Åker hem kl 08.21? Nja, jag undrar om det kan bli så att jag unnar mig en lyxfrukost på trevligt ställe. Måste bara komma på något skäl till varför jag ska få en sådan belöning.

11 thoughts on “Är jag för snäll?

  1. Ibland får man vara flexibel med sin flexibilitet och kanske ange ett rimligare tidsspann. Men fördelen är i alla fall att du kommer upp 😉

Kommentera

