Uppsalautflykt

Efter ett intensivt morgonpass med pluggande, kände jag mig ganska nöjd när jag lämnat in ännu en uppgift. Jag bestämde mig för att överraska mig själv med en utflykt till Uppsala. Detta gång tog jag bilen. Visserligen går det pendeltåg hemifrån mig till Uppsala med det är var både dyrt och krångligt att fixa med biljett.

Bilresan till Uppsala tog ungefär en halvtimme i strålande sol. Wow, vilka vårkänslor som kommer fram. Men väl framme i Uppsala försvann alla positiva känslor. Att hitta en parkeringsplats var inte lätt. Och det tar fram mina allra sämsta sidor. Jag åkte runt, gata upp och gata ner men hittade ingenstans att ställa bilen. Det fanns fler bra parkeringar som var avstängda inkl ett stängt parkeringshus (men alla skyltar kvar, förstås). Jag blir så otroligt irriterad av detta. Dåligt skyltat, vägarbeten men däremot ingen som arbetade på de avstängda parkeringarna. Fy, så arg jag blir.

Nåväl, till slut hittade jag en plats och kunde ta en promenad i Uppsala samt få fika på Günterska. Tyvärr hade de inte tillräckligt goda bakverk för att få upp mitt humör till topp. Så nu ligger Uppsala lite risigt till bland trevliga städer. Den förtroendekrisen bär gatukontoret ansvaret för.

4 thoughts on “Uppsalautflykt

  1. Jag förstår precis. Jag lir galet irriterad när jag inte hittar p-plats. Det är nog främsta anledningen till att jag oftast åker kollektivt

  2. Håller med blir lika rabiat på stängda parkeringar. Jag begriper inte hur dom tänker
    Kan ju inte trolla bort bilen direkt o kommunalt fungerar i te alla ggr

    • Helheten måste ju hänga ihop. Det finns ju tåg men det måste ju gå att köpa biljett på ett enkelt sätt. Och vill man ha levande centrum som är ju bilen en del, trots allt. Men det här så såg mest ut som ogenomtänkt planering, eller ingen planering alls.

Kommentera

