Måndag med många ingredienser

Måndagsmorgonen började tidigt då jag behövde plugga en stund innan första mötet kl 09.30, ett grupparbete via skype som till min glädje blev både effektivt och bra. Efter det kunde jag slutföra ännu en uppgift och skicka in och det är så skönt.

Lunch med boksamtal var nästa punkt på schemat, så jag fick piffa till mig och bege mig in till stan. Lunchen var god och det är så kul att träffa mina vänner i bokcirkeln. Vi hade läst ”Norrtullsligan” som inte gav något jättejubel men som många ändå tyckte var intressant att läsa.

Sedan blev det språngmarsch över stan för att hinna till ett seminarium om motivation. Åh, så givande. Det handlar om vad som moviterar oss, var och en av oss eftersom det är individuellt, och hur man behöver ta reda på det. Därefter handlade om vägar att kunna få in mer av det i livet. Det väckte massor av tankar. Jag har, trodde jag, en tydlig plan framåt men nu måste jag ta en liten paus och stämma av, tänka om. Och jag har redan börjar googla på fler utbildningar, som komplement till det jag redan går, för att kunna ta mig vidare. Men som sagt, jag måste stanna upp en stund och tänka.

Eftermiddagen flög iväg och det blev snabbt dags att träffa en väninna. Vi hann med ett glas vin innan vi gick till radiohuset för att lyssna till inspelningen av ”På minuten”. Det är oerhört ovanligt att jag dricker vin, men vissa människor får mig att göra det. Och tycka om det. ”På minuten” var jättekul, förstås. Och det är då befriande att få skratta så hjärtligt.  En riktigt toppenkväll!

Trodde att det skulle var lugnt att ta pendeltåget hem en måndagskväll, men det var ju helt fel. Massor av fotbollsfans fyllde vagnen, så någon lugn resa blev det inte tal om. Men en riktigt bra måndag, det blev det!

 

4 thoughts on “Måndag med många ingredienser

  1. Jag hoppade nästan till när jag läste att du drack vin för det tror jag aldrig att jag läst förr.
    Vad roligt med en toppenkväll i gott sällskap.

  2. Härlig dag för dig, sådana dagar behöver vi emellanåt Att lyssna till en föreläsare som ger många tankar efteråt är intressant och givande.

Kommentera

