Inte i år heller

Sjukhus, vårdcentraler och liknande är inte mina favoritställen. Jag går inte till läkare om det inte är absolut nödvändigt. Det händer ibland och det har hänt att jag gått på hälsokontroll, men inte så ofta som jag blivit erbjuden. Det enda som jag inte uteblir från är mammografi eftersom jag lovat en kvinnan att göra dessa tester. Kvinnan dog några få månader efter jag gav henne det löftet, vilket är ett extra starkt incitament att hålla löftet.

Däremot har jag aldrig lovat något att gå till cellprovtagning som landstinget erbjuder. Varje gång kallelsen kommer så tänker jag – kanske i år. Men jag har inte varit där på minst 25 år. Jag hade en tid idag och i morse tittade jag på lappen igen.

Nej, det blev inte av i år heller…

4 thoughts on “Inte i år heller

  1. Efter att ha sett Mies kamp efter hennes cancer så går jag alltid på cellkontrollerna.
    Hennes blogg påminner mig ofta om hur viktigt det är.

Kommentera

