Äckligt

Så här på våren kommer det ju fram en del skräp som varit gömd i snön. Jaq erkänner gärna att jag en och annan gång tänkt ”Finns det något äckligare än hundbajs” när jag varit ute och promenerat. Svaret är ja.

När jag idag med raska steg klev fram längs pendeltågsperrongen för att vänta i ett vindskydd, insåg jag att någon människa lämnat sin avföring där. Det är verkligen jätteäckligt.

Samtidigt funderar jag på hur det kan ha gått till. Hur stor panik har man när man gör något sådant? Kanske bäst att inte veta.

2 thoughts on “Äckligt

  1. Ja, fy, det är än äckligare. Sen kvällstid misstänker jag… På de flesta pendelstationer finns nog toaletter? Kanske någon som inte hade råd att nyttja en sådan!? Ja, svårt att veta, går bara att spekulera.

    • Jag vet inte heller. Tror toaletterna är låsta, och bara öppna när någon sitter i kuren. Det här såg jag mitt på dagen och det var ”i andra ändan” av perrongen dvs långt till stationen.

Kommentera

