Längtan till lunch

Mina mat- och lunchvanor är ju ingen förebild, i något avseende, tyvärr. På alla mina tidigare arbetsplatser har jag gått ut för att äta lunch på olika restauranger. Matlåda har förekommit men bara sporadiskt.

Sedan jag börjat plugga har mitt matintag varit rejält annorlunda. Ibland träffar jag vänner för lunch men ofta blir det lunch på egen hand, och ofta av egenhand med varierat resultat.

De dagar då jag har möten inne i stan, har kommit att bli höjdpunkter. Numera sitter jag och googlar på restauranger och matställen för att få äta en god lunch. Jag verkligen längtar efter att få äta gott.

Så viktig har mat inte varit för mig tidigare men nu njuter jag av varje vällagad måltid.

5 thoughts on “Längtan till lunch

  1. Visst är det gott med en vällagad lunch. Jag har fördelen att äta pedagogiskt i gruvan och vår mat håller synnerligen bra kvalitet. Vi blir verkligen bortskämda av en kökschef som givit skolmaten ett helt nytt ansikte!

Kommentera

