Stina Gunnarsson, Waldemarsudde

I höstas fastande jag för Svt:s program ”Konstnärsdrömmen”, där man fick se hur amatörkonstnärer tävlade genom att klara av olika konstnärliga utmaningar och uppdrag. Stina Gunnarsson vann och det tycker jag var helt rätt!

Som en del av vinsten, fanns möjligheten att ställa ut på Waldemarsudde på Djurgården i Stockholm. Jag planerad direkt att gå dit och idag var sista dag. Därav fick jag trotsa solen och gå in i konstmuseet.

Det var intressant att se målningarna i verkligenheten. De som ställdes ut var de som skapades under tv-programmet. Totalt visades sju målningar. De var bra men jag hade förväntat mig något mer. Jag vet ju att dessa är skapade under speciella förutsättningar. Det hade exempelvis varit intressant att se något av Stinas verk som hon arbetat med och känt sig nöjd och klar med.

Jag är glad att jag gick dit. Jag hoppas Svt fortsätter med tv-programmet och då hoppas jag på att de skapar samarbete med något statligt museum med gratis inträde. 150 kr i inträde för sju tavlor är lite mycket, åtminstone för mig.

Stina Gunnarssons arbete gav mersmak så jag hoppas att få se mer av hennes konst i framtiden.

2 thoughts on “Stina Gunnarsson, Waldemarsudde

Kommentera

