Ingenting är glömt

Boken Ingenting är glömt av Linda Olsson och Thomas Sainsbury beskrivs som en thriller som utspelar sig i Aukland, Nya Zeeland. Visst finns det viss spänningen men för mig var det ingen nagelbitare. Författarna använder sig av pseudonymen Adam Sarafis och kanske är det därför som jag missat boken.

Det börjar med ett självmord som kan vara ett mord och ett privatspanarinitiativ drar igång. Det tar dock ganska långt tid innan det verkliga trådarna till en sensationell historia börjar nystas upp. Det är många iblandade och får röra oss från universitetsbiblioteket i Aukland ända upp på regeringsnivå i Nya Zeeland via Storbritannien. Privatspanaren, Sam Hallberg, är en sliten man och vi får även en viss inblick i hans liv.

Nja, mig passar inte denna historia. Jag upplever inte den som välskriven, lite seg och jag hade förväntat mig mer. Min vattenskadade bok kommer att gå direkt till soptunnan och det blir ingen rekommendation från min sida.

4 thoughts on “Ingenting är glömt

    • Det vore ju förfärligt om alla tyckte lika. Men här borde jag kanske ha reagarat på att jag inte hört talas om den, att det inte är Linda Olssons vanliga förlag samt att jag hittade boken i en rea-låda bland svårsålda böcker.

Kommentera

