Gråkallt

Det känns som en lagom trist gråkall söndag. Jag är i Malmö och tänkte att museer passar bra en sådan dag och travade iväg till Moderna Museet. De hade två utställningar. Inte min smak även om den ena var intressant. Jag är ändå glad att jag tog mig dit. Det är nyttigt att upptäcka både vad man gillar och inte gillar. Det är gratis så jag kan unna mig det. Men personligen uppskattar jag när det finns en mer stående utställning av museets samlingar, där alla kan hitta något.

En promenad genom Malmö stadskärna tog mig till ett lite café för kaffe. Det är kallt och jag behöver värma mig. Det fungerar inte att vara ute hela tiden. Men stärkt av kaffe kunde jag ta en längre promenad i Malmös parker. Jag älskar dem även om de var lite gråtrista idag. Ändå skönt att trava på.

Alla steg kräver dock energi både i form av mat och värme. En caesarsallad fick bli veckans belöning. Jag har inte ätit mat sedan i torsdags, så det var dags nu. Nöjd och glad ska jag nog kunna lägga den här veckan till handlingarna. Ska bara….

12 thoughts on “Gråkallt

    • Hotelfrukost och kaffe är mitt liv. Lite sur i magen, kan jag avslöja. Det är ju svårt för vilken stad som helst att leverera sitt bäta i gråväder. Men det är väl en del av resan.

      • Ok, du är inte matglad som jag alltså. 😉
        Säga vad man vill om Malmö, men mat finns i nästan varje gathörn. 🤓

      • Egentligen är jag nog det. Men det är inte alltid jag unnar mig mat. Jag gillar ju mycket med att fika. Hinner inte med allt. Men jag mår nog bättre av mat.

    • Jo, det är därför jag behöver dricka kaffe så ofta. Men jag har faktiskt även druckit mineralvatten och tog en macka till kaffet i lördags!

  1. Malmös parker ‘är väldigt fina och hade du kommit en månad senare så hade de visat sig från sin bästa sida! Vädret är inte mycket roligare i dag men vill du shoppa så rekommenderar jag Emporia eller kanske en tur över till Köpenhamn.

    Trevlig måndag!

    • Shopping i Köpenhamn? Jag var där men tyckte att det var väldigt dyrt. Kronkursen talar inte för shopping i Köpenhamn, som jag upplevde det. Men nej, det var inte shopping som lockade denna gång.

Kommentera

