Skånska mord 1989-2015

Intimanscenen  på Malmö Stadsteater spelas nu ”Skånska Mord 1989-2015”. Pjäsen tar avstamp i verkliga fall men spelar inte morden direkt utan med de som drabbas av dem. Det är mycket svårt att förklara denna pjäs, svårt att göra den rättvisa.

Det är sex olika mord som beskriv ur olika synvinklar. Alla skådespelare finns på scenen och gör olika roller i de olika sekvenserna. Det fungerar bra. Det är ett bra manus och jag tycker att alla skådespelarna är riktigt bra. Det enda jag har svårt för är kostymerna. Det är märkliga kläder, jag fattar inte alls vad de symboliserar.

Jag misstänker att det här en pjäs som jag kommer att minnas. Jag blev också förtjust i den lilla scenen, en teater med själ och personlighet. Det var mitt första besök som jag upplever som ett mysigt ställe trots det sorliga temat i pjäsen.

Kommentera

