Tomas Andersson Wij

Slagthuset i Malmö påstår att de är Malmös nöjeshjärta. Kanske det, men det var då inte lätt att hitta dit. Jo, enligt kartan men väl där undrade man om det var rätt. Med man avses jag själv och alla andra som gick och ryckte i låsta dörrar och letade efter ingången. När man väl kom in så var det trevligt och jag var där av ett skäl: att lyssna till Tomas Andersson Wij.

Jag är inget superfan, men jag lyssnade på en konsert i somras som betydde mycket för mig. Jag gillar hans texter och hans sätt att framföra sina sånger. Även denna kväll blev minnesvärd med många bra låtar och trevligt mellansnack. Nu måste jag nog se till att få tillgång till mer av hans musik.

Enda kruxet med kvällen var att jag satt alldeles för nära scenen. Andra raden är nära, man ser bra men man får ont i nacken av att titta upp hela tiden. Ja, ja, jag kan tydligen inte få allt. Totalt sett blev det i alla fall en jättefin kväll.

 

6 thoughts on “Tomas Andersson Wij

  1. Vad härligt att du är ute och far på roligheter. Du är duktig på att ha det nöjsamt må jag säga.
    Tomas har jag ingen direkt relation till. Men jag blev nyfiken och har honom just nu i högtalarna. 🙂

    • Han har ju inga superhits men är så bra att lyssna till live, tycker jag. Jo, livet är här och nu och jag behöver miljöombyte, ibland.

      • Han fanns i bakgrunden igår när jag jobbade. Passade bra där och då.
        Miljöombyte kan göra en gott. Skönt att du gör det du mår bra av och behöver. 🙂

  2. Det var en ny bekantskap för mig! Dock vet jag inte om det stämmer att Slagthuset är Malmös nöjeshjärta men det är väl en smaksak 😉 Skönt att du var nöjd med kvällen!

Kommentera

