Om stress och balans i livet

Stress och balans i arbetslivet var titeln på en workshop som jag var anmäld till idag. Jag gick dit utan särskilda förväntningar och gick där ifrån totalt upplyft av ett alldeles fantastiskt föredrag och mycket intressant information.

Som titeln avslöjade så handlade seminariet om stress, stresshantering och balans där balansen snarare avser hela livet än arbetslivet. Kvinnan som höll i det, leg psykolog, var så otroligt duktig på att förmedla informationen. Under tre timmar använde hon inga powerpointbilder. Däremot små korta övningar och gav oss massor av insikter. Hon gav information, ledsagade oss genom dagen men framförallt bejakade hon att vi skulle lita på sin livserfarenhet. Jag lärde mig massor.

Jag kan inte göra ämnet rättvisa i ett kort blogginlägg, kanske kommer det i små portioner längre fram. Men anteckningsblocket är fullt av viktig information som både hjälper och inspirerar och som väcker massor av tankar. Det här var den bästa dagen på länge.

12 thoughts on “Om stress och balans i livet

Kommentera

