Påminnelselapp

Min lappar behöver bli större och större. Jag behöver äta penicillin och det är första gången på över 20 år. Jag får liksom inte till det.

För det första ska jag komma ihåg att ta tabletterna.
För det andra ska jag få in en rytm, tre gånger om dagen, minst en timma före eller två timmar efter maten.
För det tredje måste jag komma ihåg om jag tog tabletten eller ej.

Hade en lite påminnelselapp som nu blivit större. Som ett litet schema.
Så nu måste jag komma ihåg att sätta en liten bock på schema när jag tagit tabletten.

9 thoughts on “Påminnelselapp

  1. Min mobil kör igång tre gånger om dagen, jag som äter livsviktig medicin måste ta all hjälp jag kan för att inte missa.
    Önskar jag kunde fått penicillin mot hosteländet som höll på så många månader, bara att glömma med virus som härjade i kroppen. Krya på dig nu!

    • Det här är ju inget problem -enbart en liten reflektion av hur det kan vara. Säger väl kanske en del om att inte belastar minnet med sådant som är ointressant.

Kommentera

