Butter tågresenär

Idag var jag på möte på annan ort och valde mellan bil och tåg som färdmedel. Jag valde tåget. Jag valde fel.

Förseningarna började redan efter 10 minuters resa då vi helt plötsligt stod still. Tiden gick och efter ett tag rullade vi vidare. När jag skulle gå av, för att byta tåg, fick jag veta att vi var så försenade att det tåg jag skulle åka med, redan gått. Jag gick rådet att ta nästa tåg. Däremot, det här med tydlig information och kanske en ursäkt, var tydligen inte aktuellt. Däremot fick jag själv be om ursäkt för sen ankomst.

Hemresan gick visserligen i tid, däremot fanns enbart ett halvt tåg och trängseln var enorm. Platsnummer stämde inte och det blev först till kvarn för att få en sittplats. Människor och packning, precis överallt.

Nästa gång kommer jag att ta bilen.

2 thoughts on “Butter tågresenär

Kommentera

