Vasaloppsmorgon

Att gå upp tidigt en söndagsmorgon är inte min grej egentligen men första söndagen i mars är ett undantag. Jag sitter framför tv:n och ser på Vasaloppet. Jag måste se från start och se hela loppet. Jag beundrar åkarna och jag njuter av bilderna.

Under många år satt jag även och drömde om att vandra vasaloppsleden. Den drömment blev av för några år sedan, så nu sitter jag och spanar efter alla vyer, stugor och markeringar som jag känner igen. Så många minnen som kommer tillbaka.

En riktigt fin söndagsmorgon.

 

 

6 thoughts on “Vasaloppsmorgon

  1. Då förstår jag att du vill titta om du gått hela sträckan. Själv har jag sett den lilla sträckan vid vägen till Sälen.

    • Mycket spännande! Fattar inte hur alla det som gör superinstatser, men inte vinner, hanterar det. Många är ju lika bra men bara vinnaren äras.

  2. Wow, hoppas du fått ditt lystmäte idag! Jag är ingen skiddiggare och kollar inte alls. Men jag vill gärna veta vem som vann… 🙂 Vem vann i år? Har inte ens kollat det än…

Kommentera

