Århundradets kärlekskrig

Århundradets kärlekskrig är en dramatisering av Ebba Witt-Brattströms bok, som nu sätts upp på KulturhusetStadsteaterns lilla scen i Stockholm. Jag har inte läst boken och det var med stor nyfiken som jag satte mig i salongen i kväll för att se genrepet.

Jag ska fatta mig kort. Det var inget för mig. Jag gillar inte skrik, kladd och könsord. Vissa delar var det sjukaste jag sett på scen. Några delar hade aningen komiska inslag med spridda skratt i publiken. Men mest var det knepigt.

Om jag hade kunnat gå därifrån, då hade jag gjort det. Kanske till och med kräva pengar tillbaka pga besvikelse. Tyvärr, det blir ingen rekommendation från min sida. Det finns så mycket annat att lägga tid och pengar på.

4 thoughts on “Århundradets kärlekskrig

  1. Tror jag avstår att se pjäsen, funderat litet på den nu när jag är i Sthlm igen. Men boken vill jag kolla in, lätt att avsluta en bit in om inte jag heller gillr den! Tack för dina tankar runt pjäsen!

Kommentera

