Vilodagen

Söndagen blev en vilodag. Tanken var förstås en annan men så blev det. Jag var visserligen iväg för att handla men resten av dagen tillbringades i eller nära soffan. Läste lite, kollade på tv men sov och vilade mest. Kände mig trött och frusen. Och det fanns ingen lust att plugga. Så lagom trist kan en söndag vara.

Idag är det måndag och nu är vilan slut. Händerna på tangentbordet och nu ska jag skriva klart på en hemtenta. Och jag ska försöka hålla mig på rätt nivå och inte överarbeta. Det är dagens utmaning.

P1010202(1)

 

2 thoughts on “Vilodagen

Kommentera

