Lunchpromenad

Ljudet att duggande regn överröstades av plaskandet från all snö som är på väg att töa bort. Det var grått nästan brunt och sikten var disig, dimmig och jag vill bara kalla vädret för dassigt. En promenad i denna blöta behöver vara rask för att jag inte ska frysa. Jag saknar bra jacka för nollgradigt och regn, då de flesta av mina regnkläder är för tunna.

När jag gick på ett promenadstråk längs vattnet så var gatubelysningen tänd trots att klockan bara började närma sig ett på dagen. Ljusaste tiden på dagen är tydligen inte tillräckligt ljus för de sensorer som styr belysningen.

Trots blötan fortsatte jag min promenad lite längre bort än jag brukar. Jag är inne i en period då jag vill upptäcka nytt och det finns faktiskt mycket att upptäcka i omgivningen här hemma, bara att gå åt ett annat håll eller lite längre än jag brukar. Reflektionen från denna promenad är att det byggs väldigt mycket. Ingen tomt är för liten eller för udda – det byggs överallt. Måste vara strålande tider för byggbranschen.

Målet för dagen var en liten krog med lunch. Det är ju så en vanlig promenad blir till en lunchpromenad. Att få torka, fylla magen med varm mat och titta ut på det tilltagande regnet, är verkligen toppen. Och ännu skönare att ta bussen hem.

4 thoughts on “Lunchpromenad

  1. Det var lite deprimerande att komma tillbaka till Stockholm efter dagar i gnistrande snö. Du var strong som gav dig ut i regnet

Kommentera

