Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske

002Boken ”Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske” av Emmy Abrahamson är en lättsam och lättläst historia. Historien utspelar sig till största delen i Wien där en svenska bor. Hon jobbar som lärare och har ett mediokert liv. Så träffar hon en tillsynes udda man och det leder till nya vägar i livet.

Jag valde boken för att jag behövde en lättsam historia. Och lättsamt är det, men inte särskilt engagerande. Jag läste snabbt och la ifrån mig boken lika snabbt. I mitt tycke är det lite fånigt, ungdomlig kärlek med inslag av naivitet. Tyvärr passar det här inte mig.

5 thoughts on “Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske

Kommentera

