Mörkerkörning

Ikväll var det väldigt mörkt och regnigt när jag skulle köra hem från min bokcirkelträff. Tidigare kunde jag tycka att det var mysigt att köra i mörker men det har till stor del gått över. Det är så rasande svårt att se folk utan rejäla reflexer.

Nu ska det erkännas att jag också felar. Jag har ofta bara någon liten reflex trots att jag vet att det krävs rejäla saker. Så jag tänker att det krävs att något händer. Jag gillar de företag som tagit fram assessorer i reflexmaterial. Jag vill ha mer av den sortens uppfinningar. Jag vill ha coola reflexer, inte någon liten björn. Jag vill ha fler inbyggda reflexer, snygga.

Jag vill både synas och se andra och jag vill att vi ska få kännas oss fina i våra reflexer. Jag vill få tillbaka känslan att gilla mörkerkörning.

4 thoughts on “Mörkerkörning

Kommentera

