Nya prövningar

Ny dag och ny prövning. Ungefär så känns det. Under eftermiddagen har svullnaden i käken lagts sig och jag har kunnat äta mellanmål. Det är härligt. Å andra sidan har jag varit och naprapaten och är både blå och svullen om axel, skulderblad och arm.

Tänkte att mina värktabletter för käken borde lindra även vid besöket hos naprapaten. Det märkte jag inget av. Naprapaten var hårdhänt som vanligt. Idag var det riktigt illa, kroppen ryckte av smärtan, jag andades häftigt och pulsen rusade. Det är nära till tårar. Men jag hoppas att det ger resultat. Han får några chanser till men sedan får det vara nog.

Det här kan låta som en ohälsoblogg men jag menar att det inte är det. Jag är stolt över att jag tar tag i problemen medan de är hanterabara. Jag är stolt att jag gör detta trots att det både är dyrt och smärtsamt. Jag är stolt att jag vågar tänka långsiktigt när det gäller hälsan. Jag utsätter mig för allt detta för ett må bra i längden. Det är viktigt för mig.

8 thoughts on “Nya prövningar

    • Eftersom planering är min paradgren så skäms jag lite. Var inte medveten om att naprapaten skulle vilka träffa mig så ofta. Planen är att vara helt till sommaren.

  1. Jag tycker att du gör rätt men om det inte hjälper får du kanske byta. Jag har inga åsikter om naprapater eftersom jag aldrig fått behandling av en sån. Har haft turen att hamna hos en fantastisk fysioterapeut

Kommentera

