Med en tuss i munnen

Förmiddagen tillbringades i en tandläkarstol, där ytterligare en trasig tand opererade bort. Det är andra gång för mig, att operera bort en tand. Då i januari, blev jag lite förskräckt även om allt gick över förväntan. Denna gången var jag mer förberedd. Att möta den grönklädda personalen och bli nedbäddad under ett grönt lakan, kändes inte så skrämmande.

Troligen var det en större och lite mer krävande tand denna gång Det tog tid och nu känner jag mig rejält påverkad. Det blöder mer i munnen trots att jag sitter med en tuss i munnen. Känns som att jag ska var mer noggrann med smärtlindrande och att enbart äta mjuk och kall mat enligt ordinationen. Det lär bli en lugn eftermiddag.

Eftersom jag varken fick bokmärke eller leksak av tandläkaren för min bragd, så köpte jag med mig en blomma hem. Egentligen är det ju tandläkaren som borde få en blomma. Ska tänka på det till en annan gång.

11 thoughts on “Med en tuss i munnen

  1. Ping: Hungrig | På Gång

Kommentera

