Förvånad

new-year-152044_640Klockan är 12.00 och jag idag har jag både ätit frukost och lunch. Det är ganska sällsynt i mitt liv, särskilt utan anledning. Idag har det hänt. Det blir en liten guldstjärna till mig.

Jag har pluggat, haft möte med mina studiekompisar, packat och vattnat blommorna. Det blir ytterligare en lite guldstjärna till mig.

Tyvärr finns ingen mjölk hemma. Jag har inte handlat. Genast blev jag av med en av mina guldstjärnor. För att kompensera för den saknade mjölken i kaffet råkade jag hitta en lite kaka som passade fint till förmiddagsfikat. Där rök den andra guldstjärnan.

Är det detta som kallas balans i livet?

11 thoughts on “Förvånad

Kommentera

