Skäl att sura

Femte gången gillt, tänkte jag när jag gick till dator-service-butiken för att hämta ut min dator. Min tanke var att hämta ut en trasig dator och ett USB-minne med alla min filer. Det blev bara en trasig dator. Filerna gick inte att rädda.

Jag är sur.
Jag är sur på att de inte kunnat ana detta under de fyra tidigare besöken. Varför har de ens skickat ett kostnadsförslag på reparation när så mycket mer är skadat? Varför har de erbjudit överföring av filer tre gånger utan att säga något?

Mest av allt är jag sur på mig själv. Jag har back up på en hel del men inte allt. Allt behöver jag inte men det finns en del filer som jag inte har sparat på annat sätt och som jag gärna hade haft kvar. Men därtill ligger det massor av timmars arbete på sådant som jag laddat hem, sparat statistik mm samt att jag har haft en god ordning. Allt det arbetet är borta. Det går att bygga upp igen men det kommer att ta massor av tid.

Jag har bestämt mig för att vara sur ikväll men sen är jag glad igen.

 

6 thoughts on “Skäl att sura

  1. I sådana lägen finns det anledning att sura även om det inte hjälper.
    Jag skaffade en extern hårddisk förra hösten och den spar allt nytt allt eftersom. Jag skulle gråta i många dagar om alla mina bilder försvann

Kommentera

