Uselt vittne

Häromdagen när jag kom hem, såg jag ett anslag på porten. Det var polisen som informerade om att en inbrott skett i områden och de bad både om information om någon sett något och om uppmärksamhet om det skulle hända igen.

Jag har varit hemma under den perioden som angavs men jag har inte sett eller hört något. Eller rättare sagt, jag har inte lagt märke till något. Om jag ska vara helt ärlig så tittar jag inte ut, spanar inte över området. Om jag fortsätter med ärligheten så kan det hända ibland att jag hör ljud som jag inte kollar upp. Jag är inte den som oroar mig, så när jag hör något tror jag att det beror på att grannarna lever. Jag blir inte misstänksam. Med andra ord är jag ett uselt vittne.

Men visst, ibland reagerar jag. Kanske att jag skulle ha reagerat om jag verkligen sett något. Det är ju svårt att veta.

Nu är jag mest irriterad på att det händer. Att det fortfarande finns folk som tycker att det är ok att stjäla. Det gör mig arg.

6 thoughts on “Uselt vittne

  1. Undrar om det fungerar att kommentera nu. Gör en koll. Har alla kommentarer kommit med så stryk dem 😉 Det är sällan som jag reagerar på normala ljud om det är under dagtid. Kvälls- och nattetid däremot skulle jag kolla.

  2. Jag såg en film där ett brott begicks, sen skulle man svara på en massa frågor om brottet och gärningsmannen. Syftet var att se hur bra man skulle vara som vittne. Jag tycker att jag har öga för detaljer och bra minne, men icke. Jag svarade fel på enkla saker som färgen på gärningsmannen jacka. Jag är inte heller så mycket till vittne med andra ord. 😐

Kommentera

