Kostsamt litteraturintresse

Planering är min grej och under förmiddagen har jag kollat på resor till Visby och Göteborg. I sommar går Crimetime Gotland i Visby, som en litteraturfestival för deckarälskare. Tre dagar i början av augusti låter trevligt. Men priserna för boende i Visby sommartid är inte så lockande. Jag kan inte ta den kostnaden.

Vände blicken mot Göteborg och funderar över bokmässan, som är planerad till den sista helgen i september. Samma sak där: intressant evenemang men hotellpriser som inte är min budget.

Att boka tidigt lönar sig inte. Kanske att det släpper senare då bokningsföretag släpper sina förbokade biljetter.

Mitt hopp stod till Sigtuna Litteraturfestival. Förra årets besök blev en höjdpunkt för mig, det var så inspirerande och bra. Men… festivalen tar paus under 2017.

Det lär inte blir några litteraturfestivaler för mig i år.

14 thoughts on “Kostsamt litteraturintresse

  1. Måste du bo på hotell? Jag valde bostad via airbnb nu när sonen ska på Dreamhack eftersom hotellet vid mässan i Jönköping ville ha över 5000…

  2. Tänker på när jag gick en bokvandring i Oxford ”I kommissarie Morse spår” och det var folk från hela världen som kunde exakta repliker från böckerna. Eller som visste exakt från vilken film/bok repliken kom ifrån. Låter lite lättsammare med festival. Just Gotland låter lockande. Men dyrt :/

    • Jag har aldrig varit på sådan bokvandring. Måste testa. Visst fanns det väl på söder typ i Lisbeth Salanders och Mikael Blomqvist fotspår. Troligen något om Wallander i Ystad. Det kanske är billigare.

  3. Trist när man inte kan delta i sådant man väldigt gärna göra, men ibland pokar den trista verkligheten begränsningar på. Du får sikta in dig på ett annat år!

Kommentera

