Jackie

Filmen Jackie, handlar om Jackie Kennedy och de tre dagarna från John F Kennedys död till begravningen. Filmen beskrivs som ett ”brännande starkt och intimt porträtt av en av de viktigaste och mest tragiska ögonblicken i amerikansk historia, berättad ur Jackie Kennedys (Natalie Portman) perspektiv.”

Jag tycker inte att det var brännande, inte heller intimt porträtt. Tvärtom, tycker jag att det var en trist film som lämnar mig helt oberörd. Jackie tycks vara en mycket osympatisk person. Så tyvärr, det här är ingen film som jag rekommenderar att betala en biobiljett för. Se den när det kommer på tv, om ni är nyfikna.

7 thoughts on “Jackie

  1. Men så tråkigt att den inte gav något. Det lät ju så rackarns bra när man såg trailern.
    Lyssnar på ditt råd och lägger inte ner några pengar på den.

    • Jag har sett andra filmer och det var nog en mycket speciell familj. Men för att de ska ge något i en familj, behöver man få veta lite mer, se fler sidor, förstå drivkrafter. Det var för lite sådant i den här filmen.

Kommentera

