Att aldrig vara ledig

Att studera på distans kan ses som fritt. Jag kan till stor del lägga upp mitt arbete som jag vill och jag kan sitta var jag vill. Självklart måste jag fixa alla deadlines, grupparbeten mm dvs det är enbart fritt inom vissa begränsade ramar.

Det jag gillar allra bäst att jag kan sitta med en uppgift tills jag blir klar. Ofta ostört. Och det betyder att jag ofta glömmer tid och rum. Jag sitter och skriver och vips så är det mitt i natten. Det blir ofta väldigt många timmar.

Det som för mig har blivit till en nackdel är att jag aldrig känner mig ledig. Jag sitter och pluggar, eller tänker att jag borde plugga. Och när jag inte pluggar har jag andra projekt som har med framtida jobb att göra. Jag är sällan riktigt ledig. Jag har försökt att ge mig vissa dagar men de blir inte alltid av. Måste helt enkelt lära mig att koppla av. Ge mig tid för återhämtning.

Idag blev det i alla fall en promenad och i morgon väntar bio. Det blir bra!

F

7 thoughts on “Att aldrig vara ledig

  1. Det var väl inte utomhusbio får man hoppas 🙂 Skön bild! Jag har också pluggat på distans, så jag känner igen mej i det du skriver. Tur att fördelarna överväger och att kurser kan vara olika krävande, beroende på upplägg och lärare. Hoppas filmen var bra!

Kommentera

