Den andra kvinnan

den-andra-kvinnanDen andra kvinnan av Therese Bohman är en roman om relationer. Det är ett psykologist drama som även har en del av kropp, kön, kvinnlighet. Det finns även ett perspektiv med samhällsklass i berättelsen.

I handlingens centrum finns en ung kvinna som jobbar i köket på ett sjukhus. Hon drömmer om ett förhållande med en läkare och tids nog så inleds något. Kvinnan är intellektuell och har en hel del tankar i sin ensamhet och det sker en del diskussion med väninnor.

Jag upplever boken som mycket välskriven, klok och intressant. Även om allt i boken inte intresserar mig (jag känner mig pryd), så vill jag ända läsa ut den snabbt. Den har något som jag måste fundera över. Framförallt väcks mitt intresse för Bohmans författarskap och henne vill jag läsa mer av.

4 thoughts on “Den andra kvinnan

  1. Ping: Den drunknade | På Gång

  2. Ping: Aftonland | På Gång

Kommentera

