Systrarna Delselius

Min tur till Värmdö innebar ett stopp hos Systrarna Delselius. De har ett bageri och kafé med en trevlig utsikt. Säkert jättefint på sommaren. Jag har aldrig varit där tidigare och visste inget om stället.

Det var mycket folk och snålt med sittplatser men när man väl hittat en plats satt man bra (efter att jag fått byta plats). Brödutbudet var okej och jag satsade på ett kopp kaffe och en semla. Det blev faktiskt en besvikelse. Brödet var degigt och bullen var alldeles för liten i förhållande till mängden vanilj och grädde. Det var som att enbart äta vanilj och grädde och det vill jag inte göra. Nej tack.

För mig blir det nog inga fler besök. Det var för stökigt. Mycket disk på borden men ingenstans att göra av det, slut på kaffet när jag skulle hämta påtår och en ranglig stol som jag knappt vågade röra mig på. Jag hoppas egentligen att jag enbart hade otur men å andra sidan finns det andra ställen att upptäcka.

6 thoughts on “Systrarna Delselius

Kommentera

