Cafe Pascal

Torsdagen krävde gott kaffe och jag tog chansen att besöka Cafe Pascal, som finns nära Odenplan i Stockholm. De har omtalat bra kaffe och det är ofta välbesökt. Själv har jag varit där en gång tidigare.

1155Utbudet av fikabröd, smörgås och lättare maträtter är stort och det ser riktigt läckert ut, baserat på bra råvaror. Jag valde en äggmacka – en croissant med en röra med hackat ägg och något mer samt något som liknade ett bit stekt bacon. En av mina favoritmackor är en ”ägg och ost”-macka som finns i Tallinn. I Pascals version saknas den rivna osten i äggröran men mackan är ändå god. Den är definitivt tillräckligt god för att väga upp till den långa resvägen till Tallinn.

Även om det är gott så finns en stor nackdel med Pascal. Ljudnivån är enormt hög trots att det inte var fullsatt. Det är tegel, betong och andra hårda material som ljuden studsar mellan. Sådant ljus som gör mig stressad.

Ljudnivån tillsammans med prisnivån gör att jag inte blir stamgäst men att jag kan återkomma lite då och då.

10 thoughts on “Cafe Pascal

  1. Det är svårt med uteställen, vi har ett här i stan men där blir ljudet tyvärr olidligt så det går inte föra en konversation, vilket är synd då det är trevlig fika där.
    Man får hitta nya platser. 🙂

Kommentera

