Hållbart ledarskap

hallbart-ledarskapInom mig finns ett behov av att få inspiration, lyssna till föreläsningar, bli överraskad och få lära mig nytt. Ikväll tog jag chansen att lyssna till en föreläsning med titeln ”Hållbart ledarskap och självledarskap”. Det var Sverige Ingenjörers Stockholms distrikt som stod för arrangemanget.

Ämne ligger ju nära med det som jag läser på universitet men jag anade att detta vara lite mer praktiskt och lite mer erfarenhetsbaserat. Det stämde. Däremot var titeln missvisande, tycker jag. Det var egentligen enbart ännu ett personlighetstest och vad man bör tänka på för de olika profilerna tester ger. Det är i sig intressant men inte vad jag förväntat mig. Jag har ju gjort ett stort antal liknade tester så detta var inget nytt.

Föredragshållaren Sophia Sundberg gav dock mycket energi, kaffet var gott och jag pratade med några trevliga personer. En energigivande mer än hållbar kväll.

 

2 thoughts on “Hållbart ledarskap

Kommentera

