Verklighet och fantasi

När jag skriver, så är det fiktion dvs inget som skett i verkligheten. Men det skulle kunna ha skett. Därav funderar jag ofta om det är trovärdigt, det som jag skriver.

När jag ser på nyheterna så händer det allt som ofta att jag funderar på om det verkligen kan vara sant. Uttalanden och ageranden från Trump och Putin, är exempel på sådant som jag undrar (eller önskar) att det är någon som skojar med mig.

Därtill jag har jag ibland sett på Dr Phil. Oj, oj, oj, vilka människor han möter. Jag tänker att om jag hade skrivit en sådana personer, hade ingen trott på. Jag hade fått kommentaren att min text inte är trovärdig.

Ibland önskar jag att min värld, den trovärdiga, vore mer sann än den som finns där ute i verkligheten.

6 thoughts on “Verklighet och fantasi

  1. Det är ungefär som när man ser en ovanligt vacker himmel och man tänker att om den fanns på en målning skulle man tro att färgerna var överdrivna.

    Det fanns, på nittiotalet, en hemsk show (Jerry Springer?) där jag ofta undrade om allt var ett påhitt eller om människor hade så konstiga (destruktiva) liv? Om inte annat fick det t.o.m mina mest knasiga stunder att verka lugna som en Gudstjänst en söndagförmiddag.

    • Precis, jämförelsen med himlen är bra!
      Tur att jag inte sett Jerry Springer. Orkar inte riktigt med sånt. Avstår gärna Farmen, Paradise Hotel mm

Kommentera

