Ännu mera fira

Idag har min bil passerat besiktningen utan anmärkning. Det är värt att fira.

Normalt sett firar jag inte det. Min bil, och tidigare bilar, har i stort sett alltid fått godkänt direkt. Men i december när bilen besiktigades blev det två anmärkningar. Jag åtgärdade men enbart den ena blev godkänd vid efterbesiktning i januari. I helgen blev det ny lagning och idag blev min bil godkänd av besiktningsmannen.

Jag pustar ut och av besiktningsmannen fick jag dessutom en isskrapa. Det är ungefär samma känsla som när man var hos tandläkaren när man var liten och fick ett bokmärke. Nästan så att jag ville niga när jag tackade.

En skön känsla är det i alla fall!

2 thoughts on “Ännu mera fira

Kommentera

