Något att bita i

Revolving är en skön och djupgående massagemetod som ska öka rörligheten. Det passar mig fint. Jag har blivit rekommenderad den massageformen och idag blev mitt första försök.

Redan när jag började prata med  massören frågade han om eventuella krämpor och jag berättade om att jag har problem med höger arm. Han lyssnade och ställde frågor. När jag sedan låg på britsen ville han kolla en grej och tryckte på en punkt på nacken. Fy, tusan så ont det gjorde. Jag var nära att skrika rakt ut. Jodå, han hittade spända muskler och en av bovarna i mitt arm-drama.

Revolving-massagen fortsatte och den var mycket skön. Så skönt att jag nästan kunde somna. Så bad massören mig vända på huvudet. Han började massera på mina nacke. Jag hade velat ha något hårt att bita i. Har aldrig varit med om massage som gör så ont. Han masserade och masserade men fick inte loss spänningarna. Det kommer att krävas flera behandlingar. Personligen hoppas jag på kortare behandlingar, annars har jag svårt att stå ut.

Den avslutaden revolvningen var skön men insikten är ändå att jag måste ta hand om nacke-axel-arm-problemet. Bara att boka fler tider. Samtidigt har jag fått en förklaring till var all huvudvärk kommer ifrån.

Nu ska jag bita i det sura äpplet och ta tag i detta.

Äpple1

8 thoughts on “Något att bita i

  1. Jag älskar massage, som du kanske förstått, men jag vill att den ska vara behaglig rakt igenom! Trots det så låter den här massagen litet spännande. Du får berätta mer längre fram om hur du upplever både massagen och om du känner någon förbättring.

  2. En intensiv massage lär vara som ett träningspass och kan kännas rejält efteråt har jag fått höra. Men så länge det har effekt och kan få ordning på en del låsningar måste det vara en god metod.

Kommentera

