Liten operation

Tisdagen innebar ett besök hos tandläkaren. Jag trodde att jag skulle dra ut en tand och mindes hur det var när en visdomstand drogs ut för många år sedan. Blev lite smått chockad då jag såg sköterskan som var klädd i specialkläder från topp till tå. ”Jag förbereder din operation” sa hon glatt när jag gled ner i stolen. Min tandläkare är mycket noggrann och min tand skulle ut med precision. Det bäddade ner mig i stolen och täckte hela mig med grönt papper (eller vad det var). Massor av bedömning sprutades in.

Jag försökte bara blunda och slappna av. Fattade inte riktigt, eller rättare sagt ville inte veta. Men efteråt kom instruktioner om värktabletter i tre dagar, ingen träning eller ansträngning, ingen varm mat men däremot sköljning med något kemiskt i 10 dagar.

Det var ett ganska matt tjej som linkade hem, kanske mest pga chocken. Det här var ju en spännande upplevelse. Och några veckor ska jag tillbaka och ta bort stygnen. Det ser jag fram emot.

4 thoughts on “Liten operation

  1. Ping: Stygnen bort | På Gång

  2. Ping: Med en tuss i munnen | På Gång

Kommentera

