Huvudvärk

Kanske att huvudvärk är kroppen sätt att göra sig hörd, att vilja bli lyssnad på.

Så snart jag lämnat in hemtentan under söndagskvällen satte huvudvärken in. Det är som att när jag började slappna, lät spänningen släppa taget, så framhävdes hur andra spänningar har fastnat totalt i min kropp. Det blev lugn kväll.

Tyckte att det kändes bättre i morse men det tog inte många timmar innan en hämmande huvudvärk tog över mig. En sådan värk där värktabletter inte hjälper. Det har inte blivit mycket gjort idag. Mycket fika men inte ens avkoppling med kaffe hjälper.

Nu härdar jag ut och väntar på bättre tider.

8 thoughts on “Huvudvärk

Kommentera

