Nystart

Tog en lunchpromenad i solskenet och funderade över det nya året och begreppen omstart och nystart. Min tanke är att jag tänker nystart när jag i själv verket snarare börjar om, typ gör om och gör rätt. Jag börjar om på samma saker som jag bestämt mig för, går samma vägar men på andra sätt. Det har ofta handlat om omstart.

Nu vill jag har nystart. På riktigt. Jag vill inte gå på samma vägar igen. Jag vill se nytt, uppleva nytt och göra nytt. Jag vill göra nybörjarmisstag, testa mig fram och våga. Det känns som att 2017 är ett bra år för det.

Denna blogg heter På Gång och handlar om att vara På Gång. Nu väljer jag att låta denna bild vara en symbol för det nya. Det är ok att börja från noll. Det är nytt, det är fräscht och det leder säkert någonstans. Jag väljer nystart!

cropped-img_6503.jpg

8 thoughts on “Nystart

Kommentera

