En första gång för allt

Det finns ju en första gång för allt. Det är dock inte alltid jag tänker på det stora i dessa små ögonblick. Igår inträffade ett första-gången-ögonblick som överrumplade mig. Det hände i köket.

Matlagning är ju inte min grej, det är något jag har accepterat. Igår gjorde jag en omelett med fetaost och ruccola. Den blev helt perfekt. Inte bara väldigt god utan även fantastiskt vacker. För första gången tänkte jag: ”Det här är så fint att det borde jag ta en bild på”.

Nu gjorde jag tyvärr inte det. Jag var chockad över min framgång. Ville även njuta av stunden och nuet. Men känslan – den kommer jag att bevara. Kanske blir det bra en första gång.

13 thoughts on “En första gång för allt

  1. Jag skulle nog bli helt chockad om jag lyckades i köket. (Men glad! 🙂 )
    Plötsligt minns jag i småskolan när jag lyckats göra ett helt PERFEKT stort A och ivrigt visade fröken. Det var bra, fortsätt nu och gör likadana resten av sidan sa hon. Snacka om antiklimax 😦

Kommentera

