Marsipangris

I julas åt jag aldrig någon marsipan. Det är inte så att jag behöver marsipan, det är inget stort behov. Det var bara en idé jag fick att jag skulle unna mig en fin marsipangris i år. Efter jul tänkte jag att de alltid reas ut, så det borde inte vara några problem att hitta en lämplig gris.

Men ack, jag har ännu inte hittat någon passande nasse. Och eftersom julen tog slut igår så lär jag ju missa grisen totalt.

Tänker att det kanske borde finnas någon mindre helgbundet i marsipangodis. En marsipantulpan till våren som ett exempel.

One thought on “Marsipangris

Kommentera

